27.3.20 / 09:30
Jukka Niittymaa

Tätä kirjoittaessani olemme todistaneet Suomessa koronaviruksen aiheuttaman pandemian taloudellisia seurauksia vasta reilun viikon. Valtiovalta on reagoinut melko nopeasti ja luvannut apua yrityksille. Myös kansalaiset ovat osoittaneet laajasti tukea yrittäjille ja yrityksille, mutta…

13.3.20 / 11:49
Atte Sallamo ja Timo Sorri

MMA:n uudessa Tuottohöylä-podcastissa haemme näkemyksiä nykypäivän markkinointiin ja myyntiin sekä näiden yhteistyön lujittamiseen.

14.2.20 / 09:34
Juha Pihkakoski

Myynnin ja markkinoinnin siilojen purkamisesta on puhuttu jo vuosia. Nyt moni yritys on entistä rohkeammin lähtenyt flirttailemaan ajatuksella siitä, että myynti ja markkinointi ovat samaa porukkaa tai vähintäänkin tiiviissä yhteistyössä.

11.2.20 / 09:59
Annukka Sumkin

Hyvä asiakaskokemus tuo yritykselle lisäarvoa, josta asiakkaat ovat valmiita maksamaan. Asiakaskokemuksesta löytyy eri määritelmiä. Yksinkertaisuudessaan siinä on kyse asiakkaan henkilökohtaisesta mielikuvasta, joka on syntynyt tiedon ja tunteen yhteisvaikutuksesta.

27.12.19 / 08:00
Timo Kaski

Kehitä myyntiorganisaatiotasi vertaamalla sitä muihin yrityksiin.                   

Erinomainen myyntiorganisaatio ja toimiva myyntikulttuuri mahdollistavat yrityksen kasvun ja kestävän olemassaolon. Mutta miten voin tunnistaa yritykseni kipukohdat? Mitkä ovat heikkouksiamme ja vahvuuksiamme? Suomen paras myyntiorganisaatio -kilpailu on tähän oivallinen työkalu. Osallistu vastaamalla kyselyyn 14.2.2020 mennessä.

15.12.19 / 09:05
Juha Ahola

Olen törmännyt lukuisiin asiantuntijapalveluiden myyjiin, jotka luottavat sokeasti ja lapsenomaisesti sosiaalisen median voimaan. Idolina tällaiselle haihattelijalle toimii joku guru, joka on itse asiassa tehnyt vuosia tai vuosikymmeniä töitä saadakseen oman asemansa ja brändinsä oikeasti halutuksi ja tunnetuksi.

Haihattelija ei kuitenkaan hoksaa, että nollapohjalta bloggaaminen ja vloggaaminen vaatii todella pitkäjänteisen työn, että se alkaa tuottaa euroja edes toimeentuloon saakka.

Haastan kuitenkin sekä vanhanliiton myyjää että somehöyryäjää.

11.12.19 / 14:55
Ville Silventola

Markkinointiala on muuttunut. Markkinointitoimistoja uhkaa sama kohtalo, kuin junaliikennettä viime vuosisadalla, elleivät ne muista, millä alalla oikeasti toimivat. Haetaanpa ensin hieman kontekstia historiasta.

Vuonna 1960 markkinointimaailma koki radikaalin muodonmuutoksen.  Harvardin liiketalouden professori Theodore Levitt kirjoitti artikkelin väittäen, että yritysten tulisi olla määrittelemättä itseään sen mukaan, mitä valmistivat ja sen  sijaan määrittää itsensä asiakkailleen tuottamansa arvon perusteella.

4.12.19 / 15:08
Reijo Mylläri

Myyjän, on nimikkeesi tai tittelisi sitten mikä tahansa, menestyksen mittareina ovat tyypillisesti mitattavat määreet. Kannattavasta liiketoiminnasta puhuttaessa niin pitää ollakin. Eurojen, määrien ja prosenttien mittaaminen ja vertailu on helppoa. Ne kertovat selkeästi tiettyjä asioita myyjän toiminnasta ja osaamisesta. Kysymys kuuluu, ovatko ne ainoita menestymisen mittareita?

28.11.19 / 08:30
Pia Hautamäki

Tulevaisuudessa yhä useampi myynnin ammattilainen operoi laajoissa ja monimutkaisissa ekosysteemeissä, jotka toimivat erilaisilla alustoilla. Myyjän onkin tärkeää alkaa kasvattaa omaa osaamistaan siitä, mitä ja millaisia ovat myynnin roolit alustataloudessa ja miten alustoilla myydään.

19.11.19 / 15:24
Jari Makkonen

Fanitatko yllätyksiä? Kun kyse on myynnin johtamisesta, luultavimmin et. Koska yllätys kertoo siitä, etteivät asiat ole olleet niin kontrollissa, kuin olisi pitänyt.

Meillä on taipumus uskoa hyvään ja siihen, mitä näemme.

Myyntijohtajakollegani sai vastatakseen uuden, merkittävän asiakassegmentin. Kerran hän tuli luokseni kysyen voinko auttaa häntä ymmärtämään myyntitiiminsä myyntiä paremmin. Hän oli huolissaan - todennäköisesti pitkän myyntitaustansa ja -vaistonsa vuoksi.