22.5.19 / 15:42
Katri Tanni

Markkinoinnissa on kestoaiheena, miten tulokset tuodaan konkreettisesti esiin ja mitä voi sanoa tuloksiksi. Entä kauanko tuloksia pitää oikein odottaa, kuinka pitkäjänteinen pitää olla? Todella relevantteja kysymyksiä, joihin olen tottunut vastaamaan, kun tapaan liiketoimintajohdon, myynnin ja markkinoinnin ammattilaisia. Jaan tässä ajatuksia ja vastauksia kyseisiin aiheisiin.

Aseta konkreettinen tavoite

15.5.19 / 12:25
Reijo Mylläri

”Heikot sortuu automaation tiellä, huippumyyjät sen kuin porskuttaa!” Ilmaiseksi menestys ei kuitenkaan tule.

Markkinointiautomaatio seuloo verkosta kiinnostuneet potentiaalit, kohdentaa yksilölliset markkinointiviestit, rakentaa ostopolun ja johtaa tilaukseen. Totta sekä tarua.

Totta on, että algoritmit auttavat tunnistamaan ja hyödyntämään käyttäytymistämme päätöksentekijöinä ja ostajina. Erityisesti B-to-C-markkinoilla tuo polku toimii paremmin ja paremmin.

9.5.19 / 16:39
Henna Niiranen

Oletteko tilanteessa, jossa haluaisitte yrityksenne asiantuntijoiden aktivoituvan sosiaalisessa mediassa?

Monessa asiantuntijayrityksessä toivottaisiin henkilöstöltä aktiivisempaa otetta sosiaalisessa mediassa vaikuttamiseen – niin, että tieto yrityksestä saavuttaisi paremmin asiakkaita, potentiaalisia uusia työntekijöitä ja jopa mediaa. Kun somesta halutaan saada kaikki potentiaali irti, ei pelkästään riitä, että kertarysäyksellä valmennetaan koko yrityksen asiantuntijajoukkio LinkedIniin. Asiaa pitää jumpata ensin strategisemmalla tasolla.

25.4.19 / 14:14
Maija Helin

Markkinoinnin alan osaamisvaatimukset muuttuvat kovaa vauhtia. Alasta ei pysy kärryillä, jollei kehitä osaamistaan jatkuvasti.

Maaginen virstanpylväs, kymmenen vuotta saman työnantajan palveluksessa, saavutettu. Käänsin katseeni taakse ja mietin matkaa, jonka olen Rastorin kanssa kulkenut tähän asti. Miten paljon työelämä ja osaamistarpeet ovatkaan muuttuneet kymmenessä vuodessa!

16.4.19 / 15:15
Jenni Holmén

Simon Sinek kuvaa tosirakkautta sellaisena, jossa molemmat osapuolet kokevat vetäneensä suhteessa sen pidemmän korren. Asiakaskohtaamisiin pätee sama logiikka. Todella onnistunut kohtaaminen on sellainen, jossa molemmat osapuolet kokevat voittaneensa.

11.4.19 / 16:34
Aleksi Rautakorpi

Älykäs markkinointi on yhdistelmä valintoja, jotka pohjautuvat yrityksen strategiaan, asiakkaiden arvonmuodostukseen ja jatkuvaan oppimiseen. Näiden valintojen ja niistä johdettujen tekojen avulla yritys kykenee suunnistamaan markkinansa ilmatilassa ja pysymään reitillä muuttuvissa olosuhteissa. Kilpailu asiakkaiden huomiosta, uusiin ilmiöihin ja markkinan häiriöihin reagointi sekä tulosvastuun vaade pitävät markkinoijan arjen hektisenä.

3.4.19 / 11:20
Anu Kuistiala

Olen aina ollut hyvä hyppäämään tuntemattomaan ja kokeilemaan uutta. Uudet asiat ovat kiehtoneet, ja tilaisuus haastaa itsensä on vetänyt puoleensa.

Mutta se ei tarkoita, ettenkö miettisi ilmalentoni aikana, oliko tämä ihan fiksu ratkaisu. Vapaassa pudotuksessa leijuessani pohdin kaikenlaista. En vielä tiedä, kasvavatko siivet vai tuleeko mahalasku.

Miksi tein tämän? Mitä kuvittelin saavuttavani? Miksi en pysynyt turvallisella maaperällä? Miksi aina pitää laittaa itsensä hankalaan paikkaan?

28.3.19 / 16:21
Mikko Parikka

Muutostilanteissa − kuten esimerkiksi asiakaskäyttäytymisen muuttuessa − huomataan usein, että uusiin toimintatapoihin siirtymistä jarruttavien käyttäytymistapojen taustalla olevia asenne- ja tunnetekijöitä ei joko tunnisteta tai tunnistettuihin ongelmiin ei löydetä toimivia parannuskeinoja.

Myös tehokkaan tiimityön esteet liittyvät useimmiten asenteisiin ja tunteisiin. Myynnin johtaminen on tänä päivänä yhä enemmän yksilöiden johtamista ja kehittämistä heidän henkilökohtaisten vahvuuksiensa kautta.

21.3.19 / 08:00
Juha Häkkinen

MMA:n palkkatutkimus tuo tietoa palkoista. Tiedot ovat palkkaneuvontaan yhdistettynä tai jo pelkästään sellaisenaankin jäsenelle arvokasta tietoa.

Ilman vertailutietoa on paljon hankalampaa mitoittaa palkkapyyntöjä kohdalleen. Samoin ammattialaamme liittyvää olennaista tietoa ovat esimerkiksi tiedot eri palkkausmuodoista ja toimialojen palkkauksista. Liksan pyytämisestä voit lukea lisää verkkojutustamme Saisiko lisää liksaa.

18.3.19 / 16:19
Petra Karasti

Puhun paljon siitä, kuinka pitää uskaltaa ja lähteä uusiin haasteisiin. Ilman pelkoa, minkä ikäinen on. Nuorena tuli mietittyä, olenko liian nuori, ja keski-ikäisenä… niin olenko liian nuori tai liian vanha. Ja nyt, olenko liian iäkäs.

Peiliin katsoessani näen omissa kasvoissani ryppyjä, jotka olen nimennyt naisellisen charmikkuuden merkeiksi. Ajatuksena on se, ettei niitä uurteita kannata laskea vaan että nehän kannattaa nimetä!