25.9.19 / 15:00
Ville Silventola

Kaikki tietävät, että kivijalkaliikkeiden asiakasmäärät ovat jyrkässä laskussa. Vähittäiskauppa jatkaa kuitenkin tasaista kasvuaan niin Euroopassa kuin Yhdysvalloissa, mutta verkkokaupan siivu vähittäistavarakaupasta on vain 8 prosenttia.

Miten tämä on mahdollista?

Tämän taustalla on ilmiö, jossa tuotteen osto- ja etsimisprosessi on muuttunut. Kaupoissa ja vilkkailla kauppakaduilla palloilun sijaan asiakkaat selaavat tuotteita netissä. Nettikaupat ovat korvanneet ikkunashoppailun, ja jokaisen kauppiaan on oltava nettikauppias.

19.9.19 / 13:03
Jasmine Jussila

Lasten lempileikkeihin kuuluu myyminen. Tuntuu kivalta, kun asiakas saa jotain itselleen mieluisaa ja raha vaihtaa omistajaa.

Moni lapsi on yllättävän supliikki myyjä. Lapset luovat tarpeen asiakkaalle ja olettavat heidän olevan automaattisesti jollain tasolla kiinnostuneita. Itsekin muistan olleeni innokas kirpputorimyyjä, myin naapureille haravointipalvelua ja auton tuulilasipesua, vähän vanhempana korvapuusteja. Tuntui uskomattomalta, kuinka helppoa rahan ansaitseminen oli.

11.9.19 / 13:03
Anna Kilponen

Ihmisystävällisyyttä työpaikoille

Työelämän muutos vaikuttaa työntekijöihin sekä kuormittavasti että rikastuttavasti. Maailma on nykyisin nopea ja sen muutostahti kiivas. Se on täynnä mahdollisuuksia, mutta vaatii enemmän kuin ennen. Tämä edellyttää sopeutumista ja työkäytäntöjen uudelleenorganisointia niin työnantajilta kuin työntekijöiltäkin.

4.9.19 / 10:23
Maria Sillanpää

Lisääntyvä huoli maapallon tulevaisuudesta on saanut ihmiset tekemään aiempaa vahvemmin ostopäätöksiä arvojensa pohjalta. Erityisesti nuoret ovat hyvin tietoisia valinnoistaan sekä kuluttajina että työntekijöinä.