27.2.19 / 10:13
Mervi Karvo

Markkinoinnin työpaikkailmoituksissa peräänkuulutetaan kokemusta some-kanavista ja monenlaisten työkalujen hallintaa. Työnantaja, mihin unohtui liiketoiminnan ymmärrys?

Olen seuraillut työpaikkailmoituksia, joilla etsitään markkinoinnin tekijöitä. Hakijoilta vaaditaan digiosaamista eri muodoissa. Se ei yllätä. Sen sijaan ihmetyttää, mitä hakijoilta ei ilmoitusten perusteella odoteta.

20.2.19 / 15:39
Reijo Mylläri

Millainen fiilis sinulle asiakkaana jäi viimeisimmästä kohtaamisestasi myyjän tai sitä korvaavan sähköisen palvelun kanssa? Liskoaivomme luokittelevat automaattisesti tuon tunnekokemuksen JESS! – SHIT! -asteikolla, järkeily seuraa sitten perässä. Kyse on siis tunteesta, jota asiakaskokemukseksi nimitetään.

Aivomme halajavat mukavuutta ja hyviä fiiliksiä, ja tietoinen minämme haluaa hallinnan ja kontrollin tunnetta.

14.2.19 / 13:56
Maria Sillanpää

Mikä mättää yrityksen sisältömarkkinoinnissa, kun viikoittainen blogikirjoitus saa aikaan pari hassua tykkäystä ja jonkin kummallisen kommentin? Ketään ei tunnu kiinnostavan yrityksen palveluihin liittyvät B2B-markkinoinnin sisällöt, ja myynti kyselee turhaan liidien perään.

Edellä kuvattuihin sisältömarkkinoinnin haasteisiin törmäsimme useaan otteeseen, kun haastattelimme kollegani Laura Pääkkösen kanssa B2B-yritysten markkinointi- ja myyntipäättäjiä.

5.2.19 / 08:40
Juha Ahola

Muutosjohtaminen lienee yksi kuluneimmista trenditermeistä ja muutosvalmentajia parveilee joka oksalla. Mutta mitä muutos oikeasti on ja mihin muutosjohtamista tarvitaan?