31.1.19 / 11:03
Timo Sorri

Olin hiljattain vientimyynnistä vastaavien myyntijohtajien ryhmässä vaihtamassa ajatuksia yhdistetystä markkinoinnista ja myynnistä. Iltapäivän polveilevien keskustelujen aikana pulpahti esiin yksi mielenkiintoinen pitkän tähtäimen visio kaupankäynnistä – kaupankäynti tekoälyjen välillä.  Yksi tekoäly ostaa ja toinen tekoäly myy – ihmismyyjistä ja -ostajista tulee koneen käyttäjiä.

24.1.19 / 07:48
Mikko Babitzin

Klo 5.53, tavallinen torstai: Huonoa johtamista. Epäselviä ja muuttuvia tavoitteita. Jatkuvaa kiirettä ja pitkiä päiviä. Pysyvää muutosta. Ihan pihalla. Johtajuustyhjiö. Normipäivä vai painajaiskuva? Jaksaa, jaksaa.

Huono johtaminen saa aikaan paljon sekaannusta ja energiaa valuu harakoille, mutta kuinka moni oikeasti tuntee - tai on tavannut - jonkun huonon johtajan? Siis sellaisen, joka tietoisesti ja tarkoitushakuisesti pyrkii johtamaan joukkonsa epätoivoon tai ajaa vain omaa henkilökohtaista tavoitettaan? Käsi reippaasti pystyyn.

16.1.19 / 11:02
Mikael Hugg

Anteeksi, ketkä?

Soittobotit. Robotit, jotka tekevät myyjien ja markkinoijien soittotyöt heidän puolestaan.

Väittäisin, että suurella osalla lukijoista kuohahtaa ja inhon sekä vastustuksen tunteet nousevat pintaan. Eihän kukaan voi pitää siitä, että robotti soittaa. Vai voiko?

10.1.19 / 07:56
Heikki Luoma

Ennen kuin kysymykseen voi antaa luotettavan vastauksen on tiedettävä hiukan siitä, mitä coachaus on, vai kuinka?

Kuvailen coachingia seuraavaksi muutamalla sanalla. Lopuksi teen ehdotuksen, miten voi kokeilla coachausta.

Coachingin tärkein ominaisuus ja piirre on, että coach toimii hyväntahtoisesti coachattavaa kohtaan. Coach tahtoo hyvää coachattavalle myyjälle. Hyväntahtoinen asenne asettaa coachin ja myyjän samalle puolelle pöytää ja he ovat yhteistyössä myyjän valitsemassa asiassa.

2.1.19 / 11:23
Anne Niemi-Hakala

Moni yrityksen myyntitehtävissä työskentelevä ajattelee, että myynti alkaa siitä, kun myyjä pääsee asiakastapaamiseen ja kättelyt on suoritettu. Nyt seuraavat joko hyvät tai huonot uutiset riippuen siitä, millainen käsitys myyjällä on ollut omista myyntikyvyistään.